WYMAGANIA NA STOPIEŃ: HARCERKA ORLA-HARCERZ ORLI


HARCERKA ORLA-HARCERZ ORLI




W harcerskiej wędrówce przez życie odnajduje wzory do naśladowania. Kierując się Prawem Harcerskim buduję swój własny system wartości. Sama/m wyznaczam swoje cele. Wybieram swoją drogę życiową. Dążę do mistrzostwa w wybranych dziedzinach. Podejmuję wyzwania. Znajduję pole stałej służby.


Do próby może przystąpić harcerka/harcerz, która/y:

  • zdobyła/ył stopień samarytanki/ćwika. Jeśli nie posiada stopnia samarytanki/ćwika, realizuje próbę harcerki orlej/harcerza orlego poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzednich stopni,
  • aktywnie uczestniczy w życiu drużyny,
  • zrealizowała/ał próbę wędrowniczą i otrzymała/ał naramiennik wędrowniczy,
  • wspólnie z opiekunem przygotowała/ał indywidualny program próby.

Zalecany czas trwania próby: 12–18 miesięcy


Wymagania stopnia wyznaczają płomienie wędrowniczej watry


Siła ciała

  1. Prowadzę higieniczny tryb życia i doskonalę swoją sprawność fizyczną. Znam granice swojej wytrzymałości fizycznej.
  2.  Zaplanowałam/em i zorganizowałam/em wędrówkę o charakterze wyczynu.

Siła rozumu

  1. Samodzielnie planuję swój czas. Znam podstawowe zasady dobrego planowania czasu.
  2. Rozsądnie gospodaruję własnymi i powierzonymi zasobami finansowymi. Opracowałam/em sposób sfinansowania wybranego przedsięwzięcia i zrealizowałam/em go.
  3. Pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności w różnych dziedzinach aktywności (nauka i kultura).
  4. Znalazłam/em dziedzinę, w której chcę osiągnąć mistrzostwo. Mam już w niej osiągnięcia.

Siła ducha

  1. Na podstawie Prawa Harcerskiego buduję swój system wartości. Potrafię otwarcie
    i konsekwentnie go bronić.
  2. Samodzielnie podejmuję stałą służbę w dziedzinie życia duchowego.
  3. Staram się zrozumieć innych i uznaję ich prawo do odmienności. Poznałam/em kilka kultur (np. narodowych, wyznaniowych).
  4. Staram się żyć w harmonii z naturą.
  5. Pielęgnuję więzi rodzinne.
  6. Znalazłam/em swoje miejsce w grupie rówieśniczej (dokonując świadomych wyborów
    i zachowując własny system wartości).
  7. Pokonałam/em jedną ze swoich słabości.
  8. Dziedziny swoich zainteresowań porównałam/em z potrzebami środowiska. W ten sposób określiłam/em swoje pole służby. Pełniłam/em służbę przez wyznaczony czas.

Formą zakończenia próby jest wędrówka umożliwiająca własne, wewnętrzne podsumowanie próby. Sposób odbywania wędrówki zależy od tradycji środowiska.



Uwaga. Próbę można uzupełnić o dodatkowe wymagania przyjęte w środowisku.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

ZHP Gołdap © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka